Új jelszó kérése

Éleslátás mindenkinek!

Szemünk nap mint nap komoly megterhelésnek van kitéve. Gyakran túl sokáig kell például ugyanarra a távolságra koncentrálnia. Ennek következtében csökken a látótávolsága.
A számítógépes munka, az okos telefonok, a tabletek és az esti lazításnak szánt tévézés egyaránt túlterhelik a szemet. Mivel állandó csúcsteljesítményre kényszerül, így idővel minden szem elfárad. A stresszelt szemeknek ilyenkor nyugalomra van szükségük, máskülönben égő érzéssel vagy fejfájással válaszolnak, sőt idővel a látóképességük is alábbhagy. A természetes öregedés szintén hozzájárul a szemünk romlásához. Legtöbb embernek már a negyvenes évei közepére olvasószemüvegre lesz szüksége. Ahhoz, hogy lassítsuk ezt a folyamatot és elkerüljük szemünk további esetleg súlyosabb károsodását, időben el kell kezdenünk gondoskodni a védelméről.

 

Fontos a megelőzés!

A látásromlás lassú folyamat, ami fokozatosan alakul ki. Nem szabad megvárni amikor már megjelennek az első figyelmeztető tünetek, hanem már jóval előtte figyeljünk oda szemünk védelmére. Már 35 éves kor után egy-két évente ajánlott a szakorvos által végzett szemvizsgálat.

Az alábbi természetes hatóanyagok kombinációja sikeresen lassítja a makula öregedését és segítenek folyamatosan frissen tartani a szemünket.

 

  1. Fontos a lutein és a zeaxantin rendszeres napi pótlása, melyek védik a szemünket, a makulát a káros fénysugaraktól. A szemvédő, komplex készítményt már tavasztól ajánlott fogyasztani.
  2. Az A-, C- és E-vitaminokra szintén nagy szükség van, mivel védik a szem sejtjeinek épségét, struktuális alkotóelemeit a stresszel szemben.
  3. A fekete áfonya antocianinjai késleltetik a szem öregedési folyamatait, védik a makula ereinek és a szemlencsének az épségét, éppen ezért szintén nélkülözhetetlen hatóanyag a szem védelméhez.
  4. A nyomelemek, a cink, réz és a szelén hiánya a szem gyorsabb elfáradásához és hosszabb távon pedig a gyengüléséhez vezet. Éppen ezért a szem számos enzimjének működéséhez nélkülözhetetlenek.
  5. A látás minőségében és a színek árnyalatainak felismerésében a retina építőeleme a DHA omega–3 zsírsav játszik fontos szerepet. Rendszeres bevitele csökkentheti az időskori makuladekeneráció kockázatát.
  6. A fekete áfonya kivonata luteinnel, omega–3 zsírsavakkal, vitaminokkal és nyomelemekkel ellátott Bilutin–Omega-készítmény a szem egészségmegőrzésében játszik szerepet. Főleg azoknak ajánlott, akik különösen ki vannak téve a fény oxidativ hatásainak. Például a számítógép előtt, nagy fényben vagy éppen a szabadban dolgoznak. A kedvező hatóanyagaink köszönhetően segít a szem egészségének megőrzésében és a korral járó szemromlás lelassításában is.

 

Jó tudni!

 

Az omega–3 zsírsav napi fogyasztása fontos a macula egészségének megőrzésében.

A DHA (omega–3 zsírsav) nemcsak az agy számára elengedhetetlen tápanyag, de mint a retina fotoreceptorainak komponense, a látás minőségében is fontos szerepe játszik. Mivel az emberi szervezet nem képes előállítani, ezért étkezéssel kell bevinnünk.

 

 

5 tipp a szemek jó közérzetéért!

  1. A számítógép előtt és tévézés közben pislogjunk rendszeresen, hogy a szemek a tartós kimerevedés miatt ki ne száradjanak.
  2. Együnk sok zöldséget és gyümölcsöt, mert a karotinok és az antioxidatív vitaminok fékezik a káros elváltozásokat.
  3. Az oxigénhiány és a száraz levegő kiszárítják a szemeket. Ezért ajánlott, hogy naponta szellőztessünk gyakran, menjünk naponta friss levegőre és állítsunk párologtatót a lakásba vagy az irodába.
  4. Aki szempillaspirált vagy tusokat használ, mindig az allergiatesztelt terméket válassza, melyek megelőzik a szemek ingerlését.
  5. Legalább kétévente fontos a szakorvos által végzett szemvizsgálat!

 

Egyszerű gyakorlatok, melyek segítik a jobb látást:

Akkomodálás

Ha sokáig ugyanabba a távolságba – például a képernyőre – mered a szem, akkor trenírozni kell, hogy más távolságokra gyorsan élesen reagáljon. Ezért gyakran le kell venni a pillantást a képernyőről és a tekintetet más távolságokban lévő tárgyakra kell szögezni, akkomodálni. A szemek trenírozásához tartsuk az egyik mutatóujjunkat
kb. 15 cm-re az orrunk elé, a másikat pedig még további 15 cm-rel előbbre!
Váltogassuk a pillantásunkat az egyik ujjunkról a másikra! Eközben ki lehet választani további, még távolabbi tárgyakat is a szobában. Az egyenletes ritmusban történő célpont változtatásának hatására a szemek újra lazíthatókká ( pulminálhatókká) válnak.

 

Fényfürdő

A szemek fényérzékenységét trenírozza és intenzívebbé teszi a színérzékelést. Fordítsuk a lehunyt szemeinket egy fényforrás irányába, közben mozgassuk ide-oda a fejünket, hogy a fény a sszemünket mindenütt érintse! Utána újra lazítsuk el a szemeinket!

 

Kovács M. Dóra

.