Új Jelszó Kérése

 

Mindannyian ragyogó, hófehér fogakról, egészséges ínyről, és higiénikus, friss leheletről álmodunk, és többnyire meg is tesszük érte a tőlünk telhető legtöbbet. Most mutatunk néhány egyszerű trükköt, amivel még eredményesebbek lehetünk.

 

Veszélyforrások

A legnagyobb veszélyt a cukor jelenti fogaink számára. A benne lévő sav megtámadja a fogzománcot, ezáltal fogszuvasodást vált ki és ínygyulladáshoz vezet, amelyek szinte mindig fogelvesztéssel végződnek. Tipp: cukros étel vagy ital fogyasztása után lehetőleg mossunk fogat! Ne hagyjuk, hogy sokáig marja fogainkat ez a káros anyag!

A citrusféléknek is igen magas a savtartalmuk, így fogyasztásukat követően várjunk 30 percet a fogmosással.

Ugyanilyen komoly veszélyforrás lehet a borfogyasztás is, ugyanis a benne található savak károsítják a fogzománcot. Tipp: borivás után ne öblítsük le fogainkat, így könnyebben megvédhetjük őket!

A tűzforró és a jéghideg ételek és italok is károsak lehetnek, hiszen érzékennyé teszik fogínyünket és megrepesztik a fogzománcot, és a repedésekben maradt cukrot imádják a bacilusok. 

A gyakori kávé- és teafogyasztás valamint a dohányzás is negatív hatással van fogaink egészségére. Tipp: Csökkentsük az adagokat és fogyasszunk minél több vizet!

A megfelelő folyadék bevitele azért is fontos, mert a szájszárazság is rendkívül rossz hatással van fogainkra. Nyálunk lemossa a szuvasodást okozó baktériumokat és semlegesíti a káros savakat.

 

 

Fogápolási tippek

 

  • 2 havonta cseréljük le fogkefénket! Számos baktérium telepszik rá, melyek fertőzést okozhatnak.
  • Használjunk puha sörtéjű fogkefét, és finoman, kb. 45 fokos szögben, óvatos, körkörös mozdulatokkal, valamint az ínytől a fog széle felé irányuló „sepregetés”- módszerrel tisztítsuk meg fogainkat naponta kétszer!
  • Ne feledkezzünk meg a nyelvünkről sem! Legalább 10 másodpercen át mossuk meg minden fogmosás alkalmával.
  • Minimum 2 percen keresztül mossuk fogainkat.
  • Savas ételek fogyasztása után közvetlenül ne mossunk fogat (várjunk min. 30 percet!), hiszen azok felpuhítják a fogzománcot, így sérülékennyé válik.
  • Használjunk fogselymet a napi fogmosások között! A fogselyemmel is vigyázni kell, hogy ne sértse meg az ínyt. Használjunk inkább interdental kefét (fogköztisztító kefe) A szájhigiénia alapja, hogy minden területet alaposan megtisztítsunk! A fogkefe nem mindig jut el a kis helyekre, ilyenkor jön jól a fogselyem!
  • Ugyanilyen hasznos segítőnk lehet a szájvíz is! Használatával csökken a lepedék mennyisége és a káros baktériumok száma. Frissíti leheletünket!
  • Évente kétszer menjünk el fogászati szűrővizsgálatra (fogkőleszedés, íny állapotának felmérése, stb.)
  • A gondos fogápolásra a gyermekeket is meg kell tanítani, amilyen korán csak lehet, hiszen a szuvasodott tejfogak az alattuk kibúvó maradó fogakat is károsíthatják, illetve a gyermekkorban kialakult fog- és szájápolási szokások felnőtt korban is meghatározóak lehetnek.
  • Használjunk ajakbalzsamot, hogy megelőzzük ajkaink kiszáradását.

 

 

HiGeen fogkrém gyenge fogínyre 165 g

 

HiGeen szájöblítő erős menta (Cool) 400 ml

 

Lacalut Aktív preventív fogkrém 75 ml

 


 

Lacalut white fogkrém 75ml+ajakbalzsam Lacalut Gyermek fogkefe 4+ Lacalut Gyermekfogkrém 4-8 + fogkefetartó

 

osa
HiGeen szájöblítő dohányosoknak (for Smoker) 400ml Bioeel Salprogel zsálya- és propolisztartalmú fogínyzselé 20ml OSA fogínygél 20 g
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.