Új Jelszó Kérése
2014.09.04 10:33
Őszi kedvenceink: a szőlő és a szőlőmag!

 

 

 

A szőlő fantasztikus tulajdonságait órákig sorolhatnánk, ennek ellenére megosztónak számít: van, aki a héját nem szereti megenni, és van, akinek az apró magok roppanásától futkározik a hideg a hátán. Pedig a lényeg éppen az apró, ám annál egészségesebb részletekben rejlik…

A szőlő legrégebben termesztett gyümölcseink közé tartozik, rendkívül pozitív élettani hatásait már elődeink is felismerték és kihasználták - ők általában frissen préselve fogyasztották a levét. Persze mi is úgy tennénk a leghelyesebben, ha az érett gyümölccsel ennénk degeszre magunkat, de ősszel ezt csak rövid ideig lehetséges, az import, óriásszemű példányokhoz pedig lássuk be, nem sok bizalommal nyúlunk. De szerencsére már nincs akadály, a szőlő egészségvédő hatását bárki kiélvezheti! Hogy hogyan? Azt is mindjárt eláruljuk.

 

Először egy kis tudomány

A szőlő több mint 70 százaléka víz és rostokban gazdag, így a gyümölcshús, illetve frissen préselt leve is gazdag tápanyagforrás. Cukortartalma magas, viszont ez könnyen felszívódó, természetes szőlőcukor, ami kifejezetten jól jöhet, ha nehéz fizikai megterhelés elé nézünk, vagy nagyfokú koncentrációt igénylő feladatot kapunk. Fogyni vágyóknak persze fontos mértéket tartani, de abszolút mellőzni semmiképpen sem érdemes, hiszen remekül méregtelenít. Köszönhető ez a benne található káliumnak, ami remek vízhajtó, így segítségével a szőlő remekül tisztítja a bélrendszert és a veséket. Sokféle ásványi anyagot (vas, magnézium, szelén, cink) és vitamint (B és C-vitamin) is tartalmaz, bár ezek mennyisége elég csekély.


Antioxidáns-bajnok
A sok-sok jó tulajdonság mellett van egy, ami mindent visz: a szőlő antioxidáns hatása. A gyümölcs héjában és magjában rengeteg olyan vegyület található, ami fokozza a szervezet ellenálló erejét, erősíti, védi a szív és érrendszert, segíti a vérnyomás, illetve a vércukorszint szabályozását, gyulladásgátló és lassítja az öregedési folyamatokat. A szőlőmagból és héjából készült kivonat többszörösen felülmúlja a C és E-vitamin antioxidáns hatását, ami védi a sejtek genetikai anyagát a káros hatások ellen, így gátolva meg a daganatos betegségek kialakulásának lehetőségét.


Hogyan és mibe?
A fenti tények magukért beszélnek, de mégis hogyan jussunk hozzá minden nap? Már számos formában beszerezhetjük a csodás kivonatot. Legegyszerűbb kapszulában adagolni, mivel viszont nagyon finom az íze, szőlőmag olajat is érdemes vásárolni - ezt ugyanúgy használhatjuk, mint a szokásos olajakat: ízesíthetünk vele salátát, de sütéshez is alkalmas, mert magas hőmérsékleten kevés káros anyag keletkezik benne, és mindössze egy teáskanál elég belőle naponta.


Sőt, az olajat külsőleg alkalmazva is nagyon hatékony, biztosítja a bőr rugalmasságát, regenerálja a szöveteket és gyorsan felszívódik. Heti egy-két alkalommal érdemes ápolni vele az arc és a dekoltázs környékét, vagy masszázsolajként tesztelhetjük.


Szőlőmagból készül mikroőrlemény is, ezt joghurtba, müzlibe keverve kell fogyasztani, de bármilyen sütibe becsempészhetjük, a liszt mellé adagolva. Ehhez nagyon hasonlóan alkalmazható a szőlőmagliszt, amivel kenyereket, süteményeket, házi tésztákat dúsíthatunk anélkül, hogy a végeredmény íze megváltozna. Ráadásul gluténmentes, így az erre érzékenyek is bátran kipróbálhatják a szőlőmagból készült alapanyagokat!

 

Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.