Új jelszó kérése
2014.11.02 15:03
6 alvássegítő tipp, hogy a reggel könnyebben induljon!

 

 

 

 

Sokszor ébred fáradtan és kimerülten, pedig a 8-9 óra alvás is megvolt? Ha megfogadja tanácsainkat ennek garantáltan vége!

A könnyed ébredés nem az ébresztőóra lenyomásánál kezdődik, hanem bizony már a lefekvésnél. A korán kelő emberek ráadásul a kutatások szerint sokkal optimistábbak, hatékonyabb munkavégzésre képesek és kevésbé stresszesek. A könnyebb és korábbi napindításhoz a legfontosabb, hogy aludjunk eleget – nem mindegy persze, hogy hogyan tesszük mindezt. Ha nem alszunk megfelelően emelkedhet a vérnyomásunk, éhesebbek leszünk, a reakcióidőnk pedig csökken. Az alvás minőségét jelentősen javíthatjuk a következők betartásával.


1. Félre az elektronikus kütyükkel!
Száműzzük a hálószobából a laptopot, okostelefont, és minden olyan tárgyat, ami a munkánkkal kapcsolatos – ezekkel fenntartjuk az elvégzendő feladatokkal kapcsolatos stresszt, és esélyünk sincs a nyugodt álomra. Elalvás előtt 1 órával már ne foglalkozzunk ezekkel!


2. Válasszon megfelelő pozíciót!
Számos, a mély alvást hátráltató panaszt kiiktathatunk egy megfelelő alvó-pozícióval. Ha gyakran fáj a dereka reggel, igyekezzen háton aludni, ha gyomorsav okozta fájdalom ébreszti fel (stressz gyakran okozza), forduljon oldalra, ha a horkolástól ébred fel állandóan, válassza hason alvást. Elsőre persze nem fog menni, hiszen nem így szokta meg, de néhány speciális párna sokat segíthet – vegyen kifejezett oldalt fekvőknek, vagy háton alvóknak való párnát!


3. Száműzze ezeket az ételeket!
A fűszeres ételek gyomorégést okozhatnak, a csokoládé koffeintartalma ébren tart, az alkoholfogyasztástól pedig alvás helyett biztosan a mosdóba szaladgál majd – az éjszakai nyugalom érdekében érdemes ezeket kora estére időzíteni, lefekvés előtt 3 órával már nem fogyasszunk ilyesmit! Egy bögre nyugtató, alvássegítő citromfű tea viszont sokat segít.


4. Kapcsoljon ki!
Tévézés helyett olvasson pár oldalt, vagy írja le gondolatait egy naplóba – mindkettő segít, hogy kizökkenjen a napi mókuskerékből, és a stresszes gondolatokat is kiadhatja magából, így biztosan nem fog tovább „kattogni” az agya, mint szeretné.


5. Irány a zuhany!
Lefekvés előtt zuhanyozzon le jó meleg vízzel, a háló hőmérsékletét pedig tartsa alacsonyabban, mint a lakás többi részét. Ez a kontraszt finoman csökkenti le a test hőmérsékletét, ami álmosító hatású.


6. Matracot csak szakembertől!
Mondani sem kell, hogy a megfelelő matrac kiválasztása a jó alvás egyik sarkalatos pontja. Csak olyan helyen vásároljon, ahol tudnak tanácsot adni, mitől is lesz kényelmes hosszú távon egy matrac. Óriási tévhit például, hogy a kemény matrac az egészséges – egy törékeny, vékony hölgy biztosan szenvedni fog csak egy betonkeménységű ágyban. Mindig a saját alkatunkhoz és igényeinkhez válasszunk, és próbáljunk olyan helyen vásárolni, ahol néhány éjszakán keresztül fekvéspróbát végezhetünk!

 

Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.